Tinerii cu rol activ la nivelul comunității, influențează luarea deciziilor de către autoritățile publice

Oradea, 6 iulie  2015

 

 

COMUNICAT DE PRESĂ

Tinerii cu rol activ la nivelul comunității, influențează luarea deciziilor de către autoritățile publice

                                                               

Azi, aproximativ 30 tineri din cei 250 de tineri angrenați în cadrul proiectului ”Tineri din România și Norvegia – Promotori ai voluntariatului civic comunitar”, proiect implementat de Fundația Ruhama din Oradea în parteneriat cu Primăria Orașului Bergen din Norvegia s-au întâlnit la Oradea pentru a analiza impactul acțiunilor sale asupra comunităților proprii și asupra dezvoltării personale.

 

 

Tinerii voluntari din Avram Iancu – Tămașda, Diosig, Ineu, Oșand, Drăgești – Tășad au beneficiat de suportul tehnic din partea Fundației Ruhama și instruire acordată de 15 tineri norvegieni, membri ai Consiliului Local al Tinerilor din Orașul Bergen pentru a înțelege și a utiliza pârghiile pe care cetățenii le au la îndemână de a influența decizii locale în favoarea comunităților lor de proveniențăr.

 

 

Cîteva din acțiunile tinerilor voluntari în cadrul proiectului:

  • 15 tineri norvegieni  au fost în România pentru o săptămână implicându-se direct în acorda suport tehnic tinerilor, dar și participând la acțiuni locale de voluntariat ale tinerilor;

  • Tinerii romi și neromi – voluntari, au promovat voluntariatul către alți tineri din medii rurale, dar și în acțiuni la nivelul Municipiului Oradea

  • Au reprezentat Fundația Ruhama și mediile lor de proveniență într-o amplă delagație organizată la Bergen în Norvegia; 7 tineri romi au participat pentru o săptâmână în Norvegia în cadrul proiectului, iar alți 7 tineri romi au beneficiat de sprijinul Primăriei Bergen pentru a se alătura delegației în Norvegia;

  • Cinci autorități locale  au fost abordate de tineri cu propuneri de acțiuni locale;

  • Bune practice rezultate în urma implicării tinerilor și în urma reacțiilor prompte ale unor primării locale și Consilii Locale:

    • 2 parcuri nou create prin implicarea voluntarilor din comunitățile vizate, cu echipamente achiziționate din proiect - .Primăria și Consiliul local  Avram Iancu, Primăria și Consiliul local  Husasău de Tinca;

    • echipamente sportive și evenimente sportive organizate de două echipe de fotbal (Oșandbergen și Tășadbergen formare din voluntari din cele două comunități și din orașul Bergen) cu  implicarea voluntarlor din cele două comunități Tășad  și Oșand  - Primăria și Consiliul local  Husasău de Tinca;

    • o clădire comunitară (scoala veche din Diosig) si un spațiu stradal – stația de autobuz din Tămașda sunt renovate, amenajate prin implicarea voluntarilor – Școala Diosig și Primăria și Consiliul local  Avram Iancu;

    • 2 comunități rurale Tamasda si Ineu au demarat programe de moștenire culturală și de promovare a culturii, prin implicarea voluntarilor – Școala Locală Ineu  și Primăria comunei Ineu;

    • Tinerii din Tămașda au demarat o acțiune de reabilitare a trotuarelor din zona stației de autobuz din sat;

  • Tinerii au înțeles care sunt instrumenetele democratice pe care le au la îndemână a le folosi, atunci când constată că un Consiliul Local/respectiv o Primărie locală nu acționează în a sprijini preluarea propunerilor tinerilor și nu acordă importanță acestora. Un studiu de caz în acest sens este demersul de amenajare a căii de acces a tinerilor romi  spre stația CFR din Diosig, cale de acces naturală pe digul Văii Ierului.

 

 

România, alături de alte 15 state, majoritatea din Centrul şi Estul Europei, beneficiază de Granturile Spațiul Economic European și Norvegia, prin care ţările donatoare (Norvegia, Islanda şi Liechtenstein) contribuie la reducerea disparităţilor economice şi consolidarea relaţiilor bilaterale.

 

În cadrul evenimentelor publice de promovare a relațiilor bilaterale organizate în România, Primăria orașului Bergen prin reprezentații săi, au decis să stabilească relații bilaterale de parteneriat cu Fundația Ruhama din Oradea și împreună să crească implicarea voluntară a tinerilor romi în procesul de luare a deciziilor în Consiliile Locale pentru dezvoltarea comunităților locale. Proiectul ”Tineri din România și Norvegia – Promotori ai voluntariatului civic comunitar” este derulat de Fundația Ruhama din Oradea în parteneriat cu Primăria orașului Bergen din Norvegia și este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România cu o finanțare nerambursabilă în sumă de 74 970 euro pentru o perioadă de 12 luni (mai 2014 – mai 2015).

 

 

--------------------

 

Sfârșit

 

 

Vă stăm la dispoziţie pentru  informaţii suplimentare la numărul de telefon 0259 456 180  sau la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea., persoana de contact Monica Moda, Asistent Manager proiect.

 

                           

 

 

 

 

 

Pentru informații oficiale despre granturile SEE si norvegiene accesați www.eeagrants.org

 

invitatie materiale curs CFMP

Investeşte în oameni !

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritară nr. 5 ”Promovarea măsurilor active de ocupare”

Domeniul major de intervenție 5.2 ”Promovarea sustenabilității pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce            

                                                           privește dezvoltarea resurselor umane și ocuparea fortei de muncă”

 

 

 

CERINŢELE MINIME PENTRU ACHIZIȚIA de

Materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice pentru cursul de Frizer – Coafor – Manichiurist – Pedichiurist

 

 

Având în vedere

 

  1.  normele care menționează aplicarea procedurii de achiziție directă - Ordinul 1122 din 15 octombrie 2013, privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul „Convergență”, precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele financiare SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări

 

  și

 

2. bugetul proiectului, precum și alte prevederi ale finanțatorului (Directive CE, norme legislative, Instrcțiuni,Decizii,Contract de finanțare, etc)

 

Fundația Ruhama decide cerințele minime de calificare referitoare capacitatea tehnică și profesională stabilite pentru atribuirea contractului de achiziție directă pentru achiziția de materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice pentru cursul de Frizer – Coafor – Manichiurist- Pedichiurist.     

 

Prin prezenta, vă invităm să participaţi la procedura organizată pentru atribuirea prin achiziţie directă de materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice pentru cursul de Frizer – Coafor – Manichiurist- Pedichiurist, destinate implementării a  Proiectului “ CARIERE – Forme noi de ocupare a persoanelor din mediul rural al Judeţului Olt,  POSDRU/139/5.2./G/127025ID 127025.

 

 

Categoria si descrierea produselor care urmează sa fie furnizate

Furnizare de materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice pentru cursul de Frizer – Coafor – Manichiurist- Pedichiurist

 

Cod CPV  33711600-3 – Preparate și articole pentru păr

 

Denumire produs

Cantitate

Șampon la 10 kg

1

Balsam - 1litru

3

Mascã capilara 1000g

2

Spumã de Volum

8

Fixativ

10

Ulei placã

3

Gel de păr

4

Oxidant 1l: 10%

3

Oxidant 1l: 20%

3

Oxidant 1l: 30%

3

Pudrã decolorantã

4

Vopsea de pãr 9 tuburi din fiecare număr (de la 1 la 10)

90

Pensule   vopsea

3

Mantale protectie

3

Vazonașe (castronașe)

3

Clipsuri  metalice – 2 seturi(12 buc/set)

2

Cleme – 15 buc (12 buc/set)

1

Mantale tuns

3

Folie șuvițe aluminiu –  role

3

Cãciulã pentru șuvițe -  set (5 buc)

1

Pieptãni clasici

5

Pieptani cu codita

5

Pieptani furculita

5

Foarfece  cu lama de 5,5 cm

5

Foarfece filat 6 cm

5

Perii coafat termix 12

3

Perii coafat termix 17

3

Perii coafat termix 43

3

Perii coafat termix 60

3

Agrafe pãr – set 500 buc

1

Bigudiuri  cu elastic pentru permenent - plastic – 12/set

10

 

Cod CPV  337420000 - 3 – Produse de îngrijire a unghiilor

 

Denumire produs

Cantitate

Oja – nuanțe de bază

24

Lac de unghii

5

Acetona 1 litru

1

Cleștișor pedichiură

5

 

 

Cod CPV  33720000 - 3 – Aparate de ras și truse de manichiură sau pedichiură

 

Denumire produs

Cantitate

Brici

5

Forfecute 3.5 cm

10

Pile

10

Spatulă cuticule

5

Pile călcâie

5

Separator degete

5

 

 

 

 

 

 

 

Cod CPV  33141000-0 – Consumabile medicale nechimice de unică folosinţă şi consumabile hematologice

 

Denumire produs

Cantitate

Vată – 200 g

15

Spirt sanitar – 500 ml

10

Carmin

4

Mănuși chirurgicale – cutii, marimea M/L

4

 

Cod CPV  39514100-9 – Prosoape

 

Denumire produs

Cantitate

Prosoape coafor

8

Prosoape manichiură mici

5

Prosoape pedichiură mari

5

 

 

 

Obiectul achiziţiei directe: materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice pentru cursul de Frizer – Coafor – Manichiurist- Pedichiurist

MODALITATI  PLATA

Plata se va realiza cu precădere utilizând implementarea mecanismului cererii de plată aprobat de Ministerul Fondurilor Europene. Executantul este de acord să accepte un termen de plată de minim 45 de zile de la data emiterii facturii, perioadă necesară pentru implementarea tuturor procedurilor standard aferente Mecanismului Cererii de Plată.

Termenul limita de primire a ofertelor

12.02.2015, ora 14.00

 

OFERTA VA CONȚINE obligatoriu următoarele informații:

Numele Companiei:

Adresa:

Cod fiscal:

Tel/fax:

E-mail:

Nr. Înregistrare _______/_____________

 

Cost unitar pe produs cu șifără TVA este de_________ lei.

Costul total al achiziției este de  ______________ lei cu TVA și ______ fără TVA.

Produsele să fie însoțite de declarația de conformitate.

 

Produsele vor fi livrate la sediul Partenerului din proiect, Comuna Grădinari, str. Traian, nr. 3, jud. Olt.

 

Pentru comunicarea cu organizația, vă rugăm să utilizați:

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. și/sau Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

sau

adresa: str. Universității nr. 4, Oradea

0728 980776

 

 

Director Executiv,

 

 

Achizitie Materie prima

Investeşte în oameni !

FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

Axa prioritară nr. 2 ”Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”

Domeniul major de intervenție 2.3 ”Acces şi participare la formare profesională continuă”

POSDRU/164/2.3/S/138335  Cod SMIS : 51531         

 

NR. ___132_____/ 04.02.2015

 

 

INVITAȚIE DE OFERTĂ

CERINŢE  MINIME PENTRU ACHIZIȚIA

de materiale necesare cursului de calificare profesionala

Ingrijitori bătrâni  organizat în perioada 14.01.2015-18.03.2015 în județul Sălaj

 

 

Companiile furnizoare sunt invitate să transmită invitația pânp la data de 5 februarie 2015, ora 10.00. Prin prezenta, vă invităm să participaţi la procedura organizată pentru atribuirea prin achiziţie directă a contractului de produse necesare cursului de calificare profesionala Ingrijitori bătrâni  organizat în perioada în Zalau, județul Sălaj”.

Obiectul achiziţiei directe: Achizitie de produse - materiale necesare cursului de calificare profesionala Ingrijitori batrini  organizat în perioada 14.01.2015-18.03.2015 în județul Sălaj

 

 

Având în vedere

 

  1.  normele care menționează aplicarea procedurii de achiziție directă - Ordinul 1122 din 15 octombrie 2013, privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privați în cadrul proiectelor finanțate din instrumente structurale, obiectivul „Convergență”, precum și în cadrul proiectelor finanțate prin mecanismele financiare SEE și norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări

      și

     

    2. bugetul proiectului, precum și alte prevederi ale finanțatorului (Directive CE, norme legislative, Instrcțiuni,Decizii,Contract de finanțare, etc)

     

    Fundația Ruhama decide cerințele minime de calificare referitoare capacitatea tehnică și profesională stabilite pentru atribuirea contractului de achiziție directă pentru: materiale necesare cursului de calificare profesionala Ingrijitori batrini  organizat în perioada 14.01.2015-18.03.2015 în județul Sălaj

     

    Cod CPV produse:

Cod CPV

Denumire material

Unitate masura

Cantitate

33751000-9

Scutece adulti de unica folosinta

buc

1560

33771100-6

Aleze absorbante

buc

312

18424300-0

Manusi de unica folosinta

perechi

3375

18143000-3

Masti de protectie

buc

1125

33140000-3

Pudra

buc

26

33711540-4

Creme/alifii

buc

52

33711610-6

Sampon

buc

25

33141115-9

Vata 200

buc

25

33631600-8

Spirt

buc

25

33772000-2

Halat de unica folosinta

buc

1125

33772000-2

Botosei de unica folosinta

cutii

10


Detalii tehnice:

  • data de livrare sa fie in luna februarie, dar nu mai tarziu de 15 februarie, iar locul de livrare va fi in localitatea Zalau, ocazie cu care se va semna si receptia facturii fiscale

  • plata se realizeaza in maxim 70 zile lucratoare, respectand mecanismul cererii de plata

    MODALITATI  PLATA

    Plata se va realiza utilizând implementarea mecanismului cererii de plată aprobat de Ministerul Fondurilor Europene. Furnizorul este de acord să accepte un termen de plată de 70 de zile de la data emiterii facturii, perioadă necesară pentru implementarea tuturor procedurilor standard aferente Mecanismului Cererii de Plată.

     

     

    OFERTA VA CONȚINE obligatoriu următoarele informații:

Numele Companiei:

Adresa:

Cod fiscal:

Tel/fax:

E-mail:

 

 

Denumire produs

Unitate de masura

Cantitate

Pret unitar fara TVA

Pret total fara TVA

Pret total inclusiv TVA

 

Pentru comunicarea cu organizația, vă rugăm să utilizați:

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.">Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. și Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.">Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

sau

adresa: str. Universității nr. 4, Oradea

0723352103

 

 

Director Executiv,

 

 

October, the month in which Senescence is celebrated!

October, the month in which Senescence is celebrated!

Educational and early care programs for Romany children from the village of Telechiu, provided by Ruhama Foundation partnering with the City Hall of Țețchea Village and the Local School, involved seniors from Bihor county in spending the National Day of Elderly at the Toy Library. The day of 1st October was registered, in 1990s by UN, as International Day of Elderly People in the world’s calendar. In a celebration and relaxing atmosphere, elderly people from Oradea – collaborators and beneficiaries of Ruhama Foundation – became games instructors for one day for the children from Telechiu.

Toy Library is one of the several programs that take place in the Romany’s community from Telechiu, giving children and their families the chance to borrow toys, puzzles, games and books, all of them designed to support children’s development and their way of learning through games. The objects that compose the library can be borrowed and used at home. To some extent, the toy library creates a possibility for extremely poor families to spend time together by playing together – parents and children. Children who have access to more toys are challenged and stimulated intellectually: their imagination, thought and creativity will get developed.
For more information you may follow the link: https://www.facebook.com/pages/Experience-Roma-Realities-with-Ruhama/1672169463007677

Delegatie norvegiana la Oradea

România, alături de alte 15 state, majoritatea din Centrul şi Estul Europei, beneficiază de Granturile SEE, prin care ţările donatoare (Norvegia, Islanda şi Liechtenstein) contribuie la reducerea disparităţilor economice şi consolidarea relaţiilor bilaterale.

Județul Bihor va fi gazdă a unei delegații alcătuită din persoane din țările donatoare, tineri norvegieni activi în Consiliul Local al Tinerilor din Orașul Bergen, obișnuiți cu mecanismul democratic de consultare a opiniilor lor în luarea deciziilor ce vizează dezvoltarea locală.

Alături de tineri romi din 5 comunități rurale ale județului Bihor (Avram Iancu, Diosig, Drăgești, Husasău de Tinca și Ineu), aceștia vor fi implicați în acțiuni locale comunitare în perioada 31 august – 5 septembrie 2014, promovând voluntariatul civic și implicarea tinerilor în dezvoltarea comunitară și în deciziile ce se iau pentru comunitate.

Vineri, 5 septembrie 2014, ora 12.00, Sala ”General Traian Moșoiu” a Primăriei Municipiului Oradea, va fi organizat un eveniment pentru publicul larg organizat în cadrul proiectului ”Tineri din România și Norvegia – Promotori ai voluntariatului civic comunitar”. Au confirmat participarea la eveniment reprezentanți ai Ambasadei Regatului Norvegiei la București - dna. Hilde Berit Eide - Consilier granturi EEA și Norvegia și dna. Diana Săcăreaofițer.

Proiectul este derulat de Fundația Ruhama din Oradea în parteneriat cu Primăria Orașului Bergen din Norvegia si este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

 

Contact pentru detalii: 0723 352 103, Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.; 0259 456 180

Subcategorii